Kiedy pojedziemy obwodnicą Wąchocka? Droga ma być gotowa w połowie roku
Budowa obwodnicy Wąchocka i Parszowa miała pierwotnie zakończyć się w 2024 roku, ale termin ten został przesunięty na połowę roku 2025 ale i ten wydaje się nierealny do dotrzymania przez wykonawcę. Coraz dłuższe odcinki trasy pokryte są asfaltem. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych ostatnich lat w województwie świętokrzyskim. Droga skróci czas przejazdu pomiędzy Starachowicami a Skarżyskiem-Kamienną.
Obwodnica Wąchocka. Zdjęcia
Pomimo przerwy zimowej wykonawca obwodnicy Wąchocka prowadził prace na które pozwalały warunki atmosferyczne. Prowadzone były roboty m. in. przy wiadukcie w Parszowie, a także obiekcie w Wielkiej Wsi, który pełni funkcję przejścia dla zwierząt. W ramach inwestycji wybudowanych zostało 15 obiektów inżynierskich, w tym 11 obiektów mostowych takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt i pieszych, a także 4 przepusty ekologiczne - powiedziała nam Małgorzata Pawelec-Buras z GDDKiA.
Obwodnica Wąchocka. Zaawansowanie prac
Wszystkie obiekty inżynierskie mają już konstrukcje nośne. Wykonawca będzie w najbliższym czasie kontynuował roboty wykończeniowe i nawierzchniowe w obrębie obiektów mostowych.
Przypomnijmy, że z dwóch wiaduktów i jednego przejazdu pod budowaną drogą już korzystamy co znacznie usprawniło komunikację lokalną. Wykonawca przygotowuje się również do kontynuacji robót bitumicznych. Około połowa ciągu głównego trasy ma już ostatnią warstwę ścieralną nawierzchni. Wiosną kontynuowane będą również roboty ziemne na tych odcinkach, które wymagały m. in. wymiany czy wzmocnienia gruntów - dodaje Buras.
Obwodnica Wąchocka i Parszowa. Zakres prac
Obwodnica będzie miała 11,7 km długości, a przebiegać ma nowym śladem od granicy Skarżyska-Kamiennej do granicy Starachowic, omijając miejscowość Parszów po stronie północnej i Wąchock po stronie południowej. W ramach inwestycji planowane jest wybudowanie dwujezdniowej drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), czterech skrzyżowań oraz 11 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt, podziemne przejście dla pieszych). Budowa będzie kosztowała prawie 284 mln zł. Dzięki inwestycji zdecydowanie skróci się czas podróżowania drogą krajową nr 42, komunikującą między innymi węzeł drogi ekspresowej S7 w Skarżysku-Kamiennej ze starachowicką strefą przemysłową. Termin zakończenia prac to połowa tego roku.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia? Nagrałeś interesujący materiał? Podziel się z nami, a my zapewnimy Ci anonimowość. Pisz [email protected] lub prześlij wiadomość Messengerem. Polub nasz fanpage ESKA Starachowice News na Facebooku! Znajdziesz tam najświeższe informacje z Twojego miasta i okolicy.
