Gigantyczna inwestycja kolejowe w Świętokrzyskiem
Przebudowane stacje i przystanki, podniesiona prędkość pociągów, przeszło 100 km wymienionych torów, nowa sieć trakcyjna, a także 108 wybudowanych obiektów inżynieryjnych – to efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 678 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Linia kolejowa 25 na odcinku Dwikozy – Sandomierz jest gotowa
W zeszłym tygodniu PKP przeprowadziło testy obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad rzeką Trześniówką, a w tym zakończyły się prace przy regulacji sieci trakcyjnej i odbiory. Linia kolejowa 25 na odcinku Dwikozy – Sandomierz jest gotowa do eksploatacji. Oznacza to zakończenie modernizacji szlaku łączącego jedne z najważniejszych miast województwa świętokrzyskiego. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągi ponownie pojadą pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem.
Otwarcie tego odcinka linii kolejowej nr 25 to zwiększenie potencjału transportu towarów na wschód Polski. Dzięki modernizacji infrastruktury pasażerskiej, przewoźnicy będą mieli możliwość rozwoju połączeń regionalnych w przyszłości – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Ten ważny szlak kolejowy przeszedł kompleksową modernizację. Nowe mosty kolejowe i inne elementy infrastruktury zapewnią długotrwałe użytkowanie tej linii zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym – mówi Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Szybsza kolej od Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza
Projekt realizowany przez PLK SA pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie. W sumie 35 peronów dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Z podwyższonych platform łatwiej jest wsiadać do pociągów.
Linia kolejowa nr 25 będzie bezpieczniejsza dla pasażerów
PKP zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki modernizacji urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. W ramach inwestycji wymieniono w sumie 105 km torów i 108 obiektów inżynieryjnych. Zadanie obejmowało również wymianę sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów na 9 stacjach. Wykonane prace pozwolą na rozwój transportu pasażerskiego i sprawny przewóz towarów na linii kolejowej łączącej centrum i wschód Polski.