Choć aplikacja działa w Starachowicach od kilku lat ostatnio jest nieco zapomniana. Jak działa taka forma kontaktu z mieszkańcami w praktyce? Zgłoszona za pośrednictwem aplikacji interwencja trafia do osoby odpowiedzialnej za administrowanie systemem – pracownika Referatu Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Środowiska.
Mieszkańcy zgłaszają różne problemy które nie zawsze związane są z infrastrukturą miejską. Te zgłoszenia przekazujemy do odpowiednich służb i instytucji, aby mogli reagować i jednocześnie prosimy o odpowiedź odnośnie formy załatwienia danej sprawy. Dzięki tej formie komunikacji z mieszkańcami miasta skrócony zostaje czas oczekiwania na realizację interwencji i pozwala ona także uniknąć konieczności zgłaszania problemu osobiście lub telefonicznie - tłumaczy starachowicki Urząd Miejski.
Ostatnie usterki zgłoszone przez mieszkańców dotyczą między innymi niedziałającego oświetlenia ulicznego przy ulicy Leśnej, czy ubytków w drodze. Generalnie od początku istnienia aplikacji przeważają interwencje związane z utrudnieniami i problemami technicznymi dotyczących infrastruktury drogowej. Do tej pory magistrat przyjął już 1124 zgłoszenia, większość usterek zostało usuniętych.
Starachowice jako pierwsze w regionie wprowadziły taką formę przekazywania interwencji do urzędu. Obsługa jest bardzo prosta. Zgłoszenia dokonać możemy poprzez aplikację w telefonie lub z komputera stacjonarnego wchodząc na stronę: naprawmy.starachowice.eu Najpierw na mapie miasta należy wybrać miejsce którego dotyczy zgłaszana interwencja, a następnie odnaleźć odpowiednią kategorię i zaznaczyć czego konkretnie zgłoszenie dotyczy, można załączyć do tego zdjęcie oraz krótki opis zgłaszanego problemu.