Automatyzacja Kluczem do Oszczędności i Wygody
Dzięki inwestycji w nowoczesne technologie, przejazd kolejowy zostanie zautomatyzowany. Oznacza to, że miasto i powiat nie będą ponosić corocznych kosztów rzędu setek tysięcy złotych na utrzymanie dróżników, których już nie będzie, a rogatki będą zautomatyzowane. Prace związane z automatyzacją rogatek nie będą wpływały na odbywający się ruch przy przejeździe kolejowym, mimo że przetarg na wyłonienie wykonawcy zostanie dopiero ogłoszony. Zapowiadana modernizacja nie wiąże się z całkowitym zamknięciem miejsca – przejazd został dziś otwarty "raz na dobre" i nie będzie zamykany.
Dzięki dobrej współpracy pomiędzy gminą Starachowice, powiatem starachowickim a spółką PKP PLK, możliwe jest dzisiaj otwarcie przejazdu kolejowego dla ruchu kołowego. Szanowni Państwo, tak naprawdę zakres robót podstawowych związanych z realizacją wiaduktu został zakończony. Na dzień dzisiejszy trwają roboty dodatkowe, na które dostaliśmy zgodę i co więcej 9 milionów, ponad 9 milionów złotych - mówiła dziś wicestarosta Małgorzata Galas Bąba
Polski Ład i Oszczędności z Wiaduktu Napędzają Towarzyszące Inwestycje
Otwarcie przejazdu i realizacja szeregu towarzyszących inwestycji są możliwe dzięki wsparciu polskiego rządu. Kluczowe było przyznanie dofinansowania i zgoda na wykorzystanie oszczędności, które powstały w wyniku budowy wiaduktu w Dolnych Starachowicach. Środki te pochodzą z dofinansowania pozyskanego na ten cel z programu inwestycji strategicznych Polski Ład. Gdyby nie ta decyzja, miasto i powiat musiałyby realizować te inwestycje ze środków własnych, co mogłoby opóźnić ich realizację o kilka, a nawet kilkanaście lat. Koszty miasta i powiatu związane bezpośrednio z modernizacją przejazdu kolejowego to około 200 000 zł dla każdej jednostki
Szereg Ważnych Projektów Infrastrukturalnych
Wykorzystanie oszczędności z budowy wiaduktu umożliwiło realizację innych kluczowych inwestycji w okolicy:
- Realizowana jest ulica Wielkopiecowa na dużym odcinku
- Rozpoczęły się prace na ulicy Marszałka Józefa Piłsudskiego
- Na odcinku od skrzyżowania z ulicą Hutniczą do skrzyżowania z ulicą Na Szlakowisku wykonywane będzie odwodnienie, konstrukcja i nawierzchnia drogi, odcinek ten będzie wyłączony z ruchu na około dwa miesiące
- Kolejny etap na ulicy Piłsudskiego, od ulicy Na Szlakowisku do ulicy Kolejowej, będzie realizowany "połówkowo", to oznacza, że ruch kołowy będzie możliwy. Wykonywana będzie wymiana nawierzchni wraz z miejscowym wzmocnieniem podbudowy, a prace te potrwają około miesiąca
- Wykonane zostanie utwardzenie terenu przy Muzeum Przyrody i Techniki wraz z jego odwodnieniem. Brakowało tam kanalizacji deszczowej, co powodowało zalewanie tej części miasta podczas nawalnych deszczy. Problem ten jest teraz rozwiązywany. Umożliwi to także realizację parkingu przed Muzeum
- Powstały także zbiorniki retencyjne na wody deszczowe
- Realizowana będzie również ulica Radomska na odcinku od mostu na rzece Kamiennej do skrzyżowania z drogą krajową nr 42, gdzie wykonana zostanie konstrukcja drogi, nawierzchnia i wymiana chodników
- Planowane jest również ułatwienie dojazdu do starostwa powiatowego, a w przyszłości miasto postara się o środki na przebudowę całej ulicy Pileckiego
Przepraszamy za wszelkie utrudnienia i dziękujemy mieszkańcom za cierpliwość. Te inwestycje mają konkretny cel – poprawić codzienne warunki komunikacji w naszym powiecie – dodaje wicestarosta Małgorzata Galas-Bąba.
Polecany artykuł:
