Problematyczny łącznik między obwodnicami Wąchocka i Starachowic
Już po rozpoczęciu budowy obwodnicy Starachowic, kierowcy zaczęli zastanawiać się dlaczego obwodnice "na siebie nie trafiły", a wjazd z jednej na drugą to ponad kilometr śladem DK 42. Wielu samorządowców i parlamentarzystów próbowało tłumaczyć zaistniałą sytuację, ale wszystkie tłumaczenia można skwitować jednym słowem "absurd". Tym bardziej, że obie instytucje: GDDKiA i Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich miały wspólny mianownik: były zarządzane przez działaczy jednej partii.
Łącznik powstanie. Ile może kosztować dodatkowe połączenie?
Budowa odcinka DW 744 od końca budowanej obwodnicy Starachowic w ciągu drogi wojewódzkiej do budowanej obwodnicy Wąchocka na DK 42,była przedmiotem przetargu rozpisanego przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach. Wczoraj (26.09) otwarto oferty jakie wpłynęły na postępowanie. Wpłynęło ich siedem opiewających na kwoty od ok 39 mln zł do ok 93 mln zł. Najkorzystniejsza, bez zaskoczenia została złożona przez firmę STRABAG, która aktualnie buduje obwodnice Wąchocka. Firma prawdopodobnie mogła zaoferować najniższą cenę z oczywistego powodu. Cały sprzęt, ludzi, logistykę posiada na miejscu.
Siedmiu chętnych do wybudowania łącznika obwodnic: Starachowic i Wąchocka
- Budimex 65 045 861
- STRABAG 39 330 382
- PORR 51 934 233
- FABE POLSKA 76 093 317
- Konsorcjum: Lider Konsorcjum: MIRBUD KOBYLARNIA 69 649 595
- BUDROMOST-STARACHOWICE” 93 720 000
- Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” 52 890 000
Polecany artykuł:
Zakres postępowania: Budowa łącznika między obwodnicami
Zaprojektowanie oraz budowa odcinka DW 744 od końca budowanej obwodnicy Starachowic w ciągu drogi wojewódzkiej do budowanejobwodnicy Wąchocka na DK 42.
- 1) Opracowanie dokumentacji projektowej w ramach: - Programu Funkcjonalno-Użytkowego wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego.
- 2) Wykonanie robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę robót wraz ze świadczeniami nie będącymi robotami budowlanymi oraz zapewnieniem nadzoru przyrodniczego w zakresie wynikającym ze szczególnych przepisów oraz decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, w razie konieczności zabezpieczenie i przeniesienie zabytków małej architektury, zapewnienia nadzoru archeologicznego i przeprowadzenia ratowniczych badań archeologicznych.
- 3) Sprawowanie nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową.
Kiedy przejedziemy łącznikiem między obwodnicami?
Po wybraniu wykonawcy ( o ile nie będzie dalszych odwołań) podpisaniu umowy firma, która wygra przetarg będzie miała 46 miesięcy na realizację zamówienia. To oznacza, że łącznikiem między obwodnicami Wąchocka i Starachowic przejedziemy za kilka lat. A tak kierowcy komentują w sieci budowę łącznika:
- Ale masakra.. Wystarczyło zrobić jeden plan obwodnica Wachocka i Starachowic w DK 42 plus odnoga na obwodnice w kierunku SSE, niestety ale GDDKiA i zarząd wojewódzkich zawaliły temat, a to było ich zadanie to skoordynować
- ojcowie sukcesu obudzili się z ręką w nocniku i już w trakcie budowy marzą o jakimś łączniku . Jak zwykle o wiele za późno...
- Tyle pytań, żadnej odpowiedzi 😟 Jak tu ubrać w słowa że ktoś się nie dopatrzył wcześniej potrzeby takiego łącznika. Co tam 40 baniek
- A nie dało się tego łącznika uwzględnić już na etapie projektu jednej albo drugiej drogi?
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia? Nagrałeś interesujący materiał? Podziel się z nami, a my zapewnimy Ci anonimowość. Pisz [email protected] lub prześlij wiadomość w mediach społecznościowych. Polub nasz fanpage ESKA Starachowice News na Facebooku! Znajdziesz tam najświeższe informacje z Twojego miasta i okolicy