Przejęcie sklepów Tesco działających w Polsce to dla Salling Group strategiczna i największa w historii spółki transakcja – uważa Per Bank, prezes duńskiej grupy. Około 200 z przejmowanych 300 supermarketów już pasuje do wielkości sklepu Netto, a wiele z pozostałych 100 można zmniejszyć. Niektóre natomiast zostaną zamknięte – powiedział prezes w wywiadzie dla Berlingske.dk.
W odpowiedzi na nasze pytania dotyczące hipermarketu Tesco w Centrum Handlowym Galardia czytamy :
Market w Starachowicach znajduje się na liście 301 sklepów kupionych przez Salling Group i do 24 miesięcy zmieni nazwę na Netto, co zakłada czas na uzyskanie zgody od urzędów antymonopolowych i rebranding. Zgodnie z umową z Salling Group, pracownicy przejdą do Netto. Obecnie sklep jest otwarty i działa bez zmian. Zapraszamy mieszkańców Starachowic na zakupy - biuro prasowe Tesco Polska.
Jak informuje portal dlahandlu.pl zdaniem prezesa Salling Group, Tesco notowało straty w Polsce, ponieważ nie miało odpowiedniego dla tego rynku formatu. – Polscy klienci preferują dyskonty, zaś Tesco ma duże hipermarkety. Im więcej handlu odbywa się w Internecie, tym mniej interesujące jest odwiedzanie dużych centrów handlowych i dużych supermarketów - powiedział prezes Per Bank.
Czy to oznacza zmniejszenie powierzchni hipermarketu w Centrum Handlowym Galardia, a co za tym idzie ograniczenie zatrudnienia? Odpowiedź na to pytanie poznamy za kilkanaście miesięcy.
Transakcja musi zostać jeszcze zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.