Konkurs miał charakter otwarty i ogólnopolski. Do 15 grudnia na adres korespondencyjny oraz mailowy Parku Kultury spływały prace, które jak określono w regulaminie konkursu powinny budzić dobre skojarzenie z placówką, działać jak symbol, być czytelne i łatwe do zapamiętania.
W konkursie o nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł wzięła udział niebagatelna liczba prac - 217. Zwyciężyła Beata Nikolajczyk - Miniak.
Beata Nikolajczyk - Miniak urodziła się w 1986 roku w Zgierzu. Studia wyższe ukończyła z wyróżnieniem w 2012 roku na wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Od 2012 roku jest pracownikiem etatowym macierzystej uczelni. Prowadzi działalności z zakresu projektowania produktu, wizualnej, aranżacji wnętrz, wystawiennictwa.
A tak o zwycięskim projekcie logo Parku Kultury pisze sama autorka.
Logotyp jest kluczowym elementem komunikacji wizualnej, który przedstawia tożsamość danej organizacji w formie graficznej w sposób czytelny. Proponowany symbol dla Parku Kultury składa się z 4 prostokątnych elementów optycznie zamkniętych w kwadracie. Opracowane prostokąty nawiązują do aktywności (zajęć muzycznych, artystycznych warsztatów, zajęć teatralnych i innych twórczych działań) prowadzonych przez Park Kultury. W proponowanych kształtach znajdziemy nawiązanie do klawiszy różnych instrumentów muzycznych, obrazów, sceny teatralnej. Zróżnicowany kształt prostokątów razem z zastosowanym kodem kolorystycznym wzbudza pozytywne odczucia, zachęca do pracy twórczej, kreacji.