We wtorek i środę dwójka mieszkańców Skarżyska straciła pieniądze po tym jak odczytali sms-y. Z ich treści wynikało, że zostanie im odłączony prąd, ponieważ mają niedopłatę za faktury w kwocie 3,46 zł. Aby szybko spłacić zaległość w sms-ie wskazany był link do płatności. Po kliknięciu w adres 41-latek stracił 4 000 złotych, zaś 33-latka ponad 800 złotych - informuje Jarosław Gwóźdź ze skarżyskiej policji
Pod koniec kwietnia skarżyszczanin utracił 85 000 złotych. Połączył się z nim rzekomy pracownik banku. W celu weryfikacji informacji poprosił o podanie danych osobowych. Następnie, w trosce o „bezpieczeństwo” konta bankowego, poprosił dwukrotnie rozmówcę o podanie kodów potrzebnych do wykonywania przelewów. Nieprzeczuwający podstępu mężczyzna przekazał dane, a niebawem z jego konta zniknęły oszczędności.
8000 złotych straciła tydzień temu 42-letnia kobieta. Na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży szafę. Oszust podszywając się pod klienta skontaktował się z oferentką za pomocą komunikatora internetowego. Wyraził zainteresowanie zakupem, a następnie przesłał link do transakcji. Kiedy kobieta kliknęła w adres utraciła oszczędności - relacjonuje kolejne oszustwo Jarosław Gwóźdź
Pamiętajmy!!!
- Jeśli na portalach aukcyjnych, czy ogłoszeniowych pojawiają się nowe opcje kupna-sprzedaży, z których jeszcze nie korzystaliśmy, koniecznie zapoznajmy się z instrukcjami administratora!
- Nie podajmy danych osobowych lub bankowych podczas rozmów telefonicznych!
- Jeżeli mamy wątpliwości do naszych zaległych płatności za media skontaktujmy się osobiście lub poprzez infolinie z dostarczycielem energii elektrycznej lub gazu!
- Nie klikajmy w żadne linki zawarte w wiadomościach mailowych, czy sms-owych.
- Bądźmy czujni, nie dajmy się zwieść oszustom!!!
Polub nasz fanpage ESKA Starachowice News na Facebooku! Znajdziesz tam najświeższe informacje z Twojego miasta i okolicy