Pierwszych 17 autobusów trafi do niemieckiej firmy Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH. Kolejne 22 sztuki pojadą do szwedzkiej firmy transportowej Nobina Sverige AB w Malmö.
1 października świętowaliśmy hucznie z pracownikami uruchomienie seryjnej produkcji autobusów elektrycznych. Niebawem nasze autobusy trafią na ulice miast na całym świecie. Obecnie produkujemy pojazdy 12 - metrowe, natomiast w pierwszej połowie 2021 roku ruszy produkcja 18 - metrowych autobusów przegubowych - powiedziała nam Małgorzata Świątek, specjalista ds. komunikacji w MAN Bus w Starachowicach.
Jakie parametry techniczne posiadają nowe elektryki ze starachowickiego zakładu MAN BUS:
MAN Lion’s City 12 E posiada 35 miejsc siedzących i może przewieźć do 88 pasażerów. Maksymalna moc silnika to 270 kW (367 KM), ciągła – 160 kW (218 KM). Pojemność baterii wynosi 480 kWh, ale odbiorca może się zdecydować na jej zmodyfikowanie, by zmniejszyć cenę pojazdu. Przy 480 kWh deklarowany przez producenta zasięg MAN Lion’s City 12 E wynosi od 200 do 270 kilometrów w całym okresie eksploatacji baterii.
Wariant przegubowy, 18-metrowy, wyposażony jest w dwa silniki zamontowane przy drugiej i trzeciej osi. Ich moc ciągła to 320 kW (435 KM), moc maksymalna – 480 kW (653 KM). MAN Lion’s City 18 E może zostać wyposażony w baterie o pojemności do 640 kWh, które również pozwalają na osiągnięcie zasięgu od 200 do 270 kilometrów.
Autobusy MAN wyróżniają się wysoką jakością. To jedyna fabryka w kraju, która posiada urządzenia pozwalające na pokrywanie stali powłoką antykorozyjną z użyciem nakładania warstw ochronnych przez zanurzenie w cieczy i zastosowanie elektryczności.